Poleti so težave z težkimi in utrujenimi nogami izrazitejše – kaj lahko naredimo sami?

Žilna kirurgija

2 min

Zaradi vročine se poleti še bolj izrazijo občutki težkih in utrujenih nog. Zelo verjetno je, da imamo težave z venskim ožiljem nog. Da bi to potrdili, moramo pri zdravniku specialistu opraviti UZ preiskavo ven nog. Pri lajšanju bolečin in neprijetnih občutkov pa si lahko pomagamo tudi sami. Posredujemo nekaj splošnih priporočil:

  • Kolikor je mogoče se izogibajte stanju na mestu in dolgotrajnemu sedenju.
  • Kadar sedite, ne prekrižajte nog.
  • Noge rahlo gladite (masirajte) od gležnjev proti kolenom.
  • Med sedenjem privzdignite noge na pručko.
  • Med spanjem privzdignite noge na blazino.
  • Noge prhajte s hladno vodo od stopal proti stegnom.
  • Izogibajte se toploti in vročini (pregreti delovni prostori, pretirano sončenje).
  • Vsak dan hodite na sprehod, kolesarjenje, nordijsko hojo ipd. 
  • Dopust ob morju izkoristite za plavanje v morski vodi. 
  • Izogibajte se nošenju čevljev z visoko peto (višjo od 5 cm), preozkih nogavic in hlač.
  • Uživanjte zadostne količine vode. 
  • Ohranjajte primerno telesno težo.
  • Ob dolgotrajnem sedenju ali stanju večkrat dnevno izvajajte vaje za krepitev mišične črpalke goleni – primere vaj si lahko ogledate v videu https://www.youtube.com/watch?v=YA5U8ksAtsA .

Čeprav je prva asociacija na poletje ravno sonce, pa sonce ni zaveznik tistih, ki imajo težave z venskim ožiljem nog. Zato namesto pregrevanja nog s sončenjem, raje izberimo blagodejne učinke morja, jezera, reke, če le imamo možnost za to. Poletje izkoristimo za plavanje in hojo v hladni vodi, športne aktivnosti pa izvajajmo zjutraj in zvečer. Za športne aktivnosti sredi dneva je dobra izbira klimatizirani vadbeni center ali telovadnica. Poleti poskusimo nositi udobna obuvala z nizko peto ali ravnim podplati, kar stimulira delovanje mišic goleni ob hoji in preprečuje otekanje nog.

Ker je poletje tudi čas številčnejših potovanj, ki se zaradi gneče lahko razpotegnejo v dolga potovanja, ne pozabimo na kompresijske nogavice. Čeprav se na prvi pogled sliši odbijajoče (poletje v kompresijskih nogavicah), je občutek lahkotnih nog, ki ga zagotovi nošenje kompresijskih nogavic na daljših potovanjih, izjemen. Ne pozabimo nanje tudi pri športnih aktivnostih kot je npr. tek, tenis. 

Ugoden, čeprav kratkotrajen učinek na zmanjšanje otekline gležnjev ima tudi ročna limfna drenaža ali druge oblike masaže. Velikokrat je poletje in dopust ravno pravi čas za takšno izbiro.

Zlasti posamezniki, ki jim nošenje kompresijskih nogavic poleti res ne odgovarja, velikokrat izberejo samopomoč v obliki zdravil s flavonoidi, ki zmanjšujejo otekline in imajo protivnetne učinke. S tem se učinkovito zmanjša občutek težkih, bolečih in oteklih nog, kar ugodno vpliva na celotno počutje.

Prav posebno pozornost moramo posvetiti zdravju ven, če smo noseči. Pojav venskega zastoja v času nosečnosti je lahko posledica predhodno oslabljenega venskega ožilja, ki ga med nosečnostjo obremenimo še s povečanjem telesne teže in prostornine krvi. Nosečnice lahko s krepitvijo venskega ožilja nog olajšajo porod, preprečijo ali ublažijo zastoj krvi v venah in zmanjšajo možnost za trombozo ali embolijo. Poleg zgoraj naštetih ukrepov za samopomoč, so za njih priporočljivi še naslednji:

  • Pitje 2-3 litre vode dnevno, če je le izločanje tekočin iz telesa normalno.
  • Uživanje hrane, bogate s kalcijem, vitaminom C in bioflavonoidi.
  • Preprečevanje zaprtja.
  • Večkrat dnevno dvigovanje nog v privzdignjen položaj.
  • Kopanje v morju ali bazenu s hladno termalno ali morsko vodo, s čimer se zmanjša pritisk maternice na vensko ožilje v trebušni votlini.

Sorodne vsebine

Sklerozacija

Sklerozacija Sklerozacija je ambulanti poseg, s katerim zdravimo kožne vene oz. varice. Izvajamo ga tako, da vam v obolelo veno…
< 1 min
PREBERITE VEČ

Meritev gleženjskega indeksa

Meritev gleženjskega indeksa Meritev gleženjskega indeksa je preprosta, neinvazivna ambulantna preiskava, s katero odkrivamo zožitve ali zapore arterij na nogah.…
< 1 min
PREBERITE VEČ
Meni